שולחן עבודה מורחב בלינוקס

כבר כמה שנים שאני שומע אבטחות של תמיכה במסכים מורחב. אפילו ראיתי את התצוגה המקורית של קית’ פא’קארד בזמנו שבה הפיצ’ר הזה הודגם. שמחתי, כי יש לי בדיוק את אותו כרטיס מסך שיש לו. בתכ’לס: ראיתי גרסאות של קרנלים, xorg ועוד באות והולכות ולמעט אבטחה יפה, לא קיבלתי הרבה. איזה שורת פקודה xrandr שעם קצת מזל לפעמים עובדת, תלוי באיך אתה מסדר את החלונות. אבל לא הדבר האמיתי.

התמונה הזאת זה המחשב מהעבודה שלי. המסך מצד ימין הוא מסך חיצוני ברזולוציה 1280 על 1024, ובצד שמאל אפשר לראות את המסך של הלפטופ שלי ברזולוציה 1280 על 800. זה אומר שאפילו היחס בין המסכים לא שווה. המסכים ממוקמים אחד ליד שני, מבחינה לוגית זה נראה כמו מסך אחד גדול שמסודר בדיוק כמו שזה מסודר פיזית. המסך בצד שמאל מריץ סרט במסך מלא.

וכל זה על KDE 4.4 לא יודע עם איזה xorg ועם קרנל 2.6.32. ולא נגעתי בשורת פקודה כלל, הכל מהממשק הגרפי עם אפקטים מופעלים, ועובד כמו שאני מצפה, כמו שזה עבד בחלונות 2000…  (אני חייב פוסט על ארצ’, ואני חייב פוסט על המחשב והתמיכה שלי בלינוקס). 

עכשיו אני יכול לעבוד, ובמקביל להסתכל על ה־Road Runner (וגם להסתכל על  הפרצוף של האנשים כשהם מאים לדבר איתי… מסתבר שלרב האוכלוסיה יש בעייה להישאר מפוקס כשהרוד ראנר מעיף אבן על הקויוטי). מצחיק…

Share Button

5 thoughts on “שולחן עבודה מורחב בלינוקס”

  1. Twin View, למשל.
    אני מקרין סרטים מהמחשב הנייד שלי – שמחובר בS-Video למקרן, וכברירת מחדל, עם הכלים של גנום, אני יכול להזיז את היחס בין המסך לבין המקרן לאיפה שבא לי.

    אסף.

    1. אסף, מבלי להפעיל מחדש את השרת הגרפי? כלי לערוך קבצים? הכל מהכלים הגרפים של ההפצה?

      אני השתמשתי ב־TwinView לפני שנה בעבודה הקודמת שלי, וזה עבד חלק. אבל תזכור שזאת טכנולוגיה קיניינית של כרטיס מסך ספציפי אחד, והיא לא הייתה גמישה כמו xrander שבקרוב יעבוד בצורה טובה גם על כרטיסי ATI ותאמין לי שזה יתקרב בדרייברים הפתוחים של NVidia.

      זה סוף סוף נמצא בשלב שבו המשתמש הממוצע יכול להשתמש בזה. זה עדיין לא מספיק טוב, אבל זאת התקרבות מספיק טובה.

      1. בגנום – מערכת -> העדפות -> צגים, זיהוי צגים, והוא מזהה את הכל. הכרטיס מסך הוא של אינטל
        [assaf@laptop ~]$ lspci | grep “VGA”
        00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated Graphics Controller (rev 03)
        סה”כ, עד כמה שאני מבין, התוכנה הזאת היא סה”כ GUI לxrander…

        אסף.

  2. אני אוהב לראות תמיד כשהקיוטי נופל אז הוא קטן וקטן עד שהוא נעלם ואז פופפפ – רואים ענן אבק עגול מיתמר בתחתית התהום.

    אגב, כותבים “הבטחה”\”הבטחות” ולא “אבטחה”\”אבטחות”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *