לא לסמוך על מיקרוסופט (היה: כנס דרוידקון ישראל)

יש לי פוסט שישב אצלי ברשימת הטיוטות, אבל לא פרסמתי. היה נראה לי פשוט רע או לא ערוך מספיק.  הסיבה שאני משחרר את זה ככה (כלי סדר, בדיקות שגיאות ועוד) היא חברינו מיקרוספט.

בכנס שהיה חודש שעבר, היו להן שתי הרצאות שבהן דיברו על NokiaX. הם דיברו בעבר על מילארד מכשירים הבאים, ועוד שקרים. השבוע הם חיסלו את כל מה שנשאר מהפיתוח של נוקיה. כולל מכשירי האנרדויד שלהם. אני משאיר פה את שארית הפוסט כמו שהיה אצלי בבלוג. תחשבו על זה.


 

השבוע היה כנס דרוידקון בישראל. זהו כנס שמיועד למפתחי אנדרויד.

כמו רב הכנסים הוא היה מלא בחברות מסחריות שנסו לקדם את עצמן, אבל בלטו בחסרונם שני דברים: גוגל לא היו שם כלל, ולא הייתה שם שום נציגות קהילתית. האחרון אולי ניתן לתיקון שנה הבאה, הראשון … נראה שהיה בכוונה.

אני רוצה לציין שתי חברות שהיה להם דוכנים ממש מצויינים, הם שיווקו טוב את הטכנולוגיה שלהם וממש התלהבתי מהם. אינטל וסוני. עוד מישהו מעניין מאוד היה אפסון (ההוא מהמדפסות וסורקים) שחילק שם quad copter והציגו את המשקפיים שלהם (הינה בכתבה שלהם ב־ynet).

אינטל הציגו מכשירים מבוססים אינטל עובדים. דיברתי עם אחד האנשים שם והוא אמר לי שיש לו במשרד מחשב נייד אנדרויד אבל גוגל לא מרשים לו להציג אותו אפילו. הם הציגו כלי פיתוח מתקדמים לאנדרויד. חלקם לא עובדים על לינוקס.

מצד שני, סוני הציגו שם המון חומרה. מכשירים סלולרים טאבלטים שעונים וגם מצלמות. הייתי הרצאה שבה הם הציגו איך אפשר לתקשר עם המצלמות שלהם (אני לא מוצא קישור) ומתברר שה־api שלהם ממש פשוט, הוא json over http over udp. אפשר לתקשר עם המצלמה שלהם עם פיירפוקס בלבד. כמו כן – ה־form factor של המצלמה פשוט מצויין. השעונים שלהם ממש מיותרים. הם גדולים, לא ממש שמישים ומכוערים. אני לא חושב שהטכנולוגיה שם עוד.

לכיוון השני בלטו לרעה מיקרוספט/נוקיה (אני לובש חולצה שחורה שלהם עכשיו…). הדוכן שלהם לא הכיל שום דבר למעט חולצה ועצים מתים. בהרצאות (הם העבירו את אותה הרצאה פעמיים, וכך הבנתי שהיא נכתבה ובויימה על ידי אנשי שיווק ולא באה מתוך המהנדסים) הם הסבירו שהם מיעדים את ה־Nokia X אל השווקים הכושלים שבהם מוכרים עוד נוקיות ישנות (מכשירים לא חכמים). הם בכוונה עושים אותם זולים (אבל מאוד עמידים, המציגים קיבלו הוראה לזרוק את המכשיר לרצפה ולתת בו מכות על הדוכן ולהסביר שהדוכן קיבל dent). הם יכולים להעביר את כל התשתיות שלהם אל המערכות אנדרויד הרגילות, אבל בכוונה רוצים שה־API של Here (המפות שלהם) לא יהיה זמין באנרדויד כלשהו – למעט זה שלהם. יכולות ה־offline שלהם מאד קוסמות, אבל אני לא אקבל אותם.

ה־api שלהם הוא רק 4.1.2 והם לא ממש מעוניננים להתקדם עם ה־api של “אנרדויד תקני” אז תוכנית שאני כותב צריכה להתאים לגרסה שלהם. יש להם דוגמאות איך להתאים את הקוד של האפליקציה שלי שיעבוד עם ה־api של נוקיה במקום זה של גוגל (למשל מפות, in app purchase, cloud messaging ועוד דברים).

אני יצאתי משם בהרגשה שאני מקבל בכוונה מוצר נחות. מוצר שסורס כדי להתאים לקהל מסויים. ויש לו דברים טובים אבל, אתה לא תקבל אותם. אז אתם לא תקבלו אותי בתור מפתח. כנראה שהתוכנות שלי לא עבדו על המכשירים שלכם. תודה.

Share Button

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *