שידרוג אל Lollipop – מפתיע לטובה – חלק תשיעי בסדרה

(בניגוד לפוסטים קודמים בסדרה, כעת אני מדבר על נקסוס 4 ולא Galaxy S1, תתגרלו לזה…)

אז יש באג ב-Cyanogenmod שגורם לזה שאין קול בזמן שיחה. שחר נתקל בזה, וזה מתועד כאן. הפתרון שמוצע שם הוא לבטל שירות של אנדרויד. זה עובד, ובהחלט יש קול. אבל… נוצרה בעייה חדשה. אצלי המכשיר נכבה אחרי 4 שעות המתנה. בדקתי את זה כמה ימים – וכן, הסוללה נגמרת במהירות כזאת. זה אומר שהרום לא שמיש כלל. ואני צריך “טלפון”, אז חייבים להחליף רום.

ראיתי שיש nightly builds של CyanogenMod אבל בפורומים מתלוננים על בעיות ילדות. החלטתי להיות אמיץ ולהתקין את הרום המקורי של אימאבא-שמוגל-גוגל. עשיתי את הניסוי הזה כאשר 5.0.0 יצא, ולא הייתי מרוצה. כיום אני מריץ את 5.0.1 ומרוצה בצורה מוזרה. מאוד.

  1. המכשיר מחזיק בהמתנה יומיים. כן, משהו כמו 40 שעות (סוללה חדשה… עלתה 150 ש”ח…). יותר טוב מהיום בו קניתי את המכשיר (עוד מידע כאן).
  2. העיצוב מחריד. שטוח מדי. יותר מדי צבעוני. נראה כאילו ילד זרק צבעים על קיר בצורה אקראית. אני ממש מתחבר אל holo יותר מה-Matrtial design. המסך הוא דו מימדי … אז לנסות להוציא ממנו תלת מימד… לא נראה לי. אהבתי את זה ש-Holo הבין שהוא במדיה דו מימדית ולא התפשר.
  3. ברום החדש אין גלריית תמונות עצמאית. יש אחת שקשורה אל גוגל פלוס, אז צריך להתקין אחת צד שלישי. אני התקנתי את זאת  Gallery KK – Gallery ICS, ושילמתי למפתח 5 ש”ח כדי שלא יהיו לי פרסומות. אם תימצא תוכנה חופשית – אני אחליף את התוכנה שוב.
  4. השעון המעורר נשמע חלש מדי, שימו לב לזה.
  5. המעבר אל Art מורגש. כמו כן, הקטינו את הזמן של הרבה אנימציות (פסיכולוגיה עוזרת במדעי המחשב…). המכשיר מרגיש ממש מהיר עכשיו.
  6. המעבר אל Art מצוין למפתחים!!!!!11 בגרסאות קודמות של אנדרויד לדבג תוכנה step by step היה כואב. מעבר בין שורות ב-Android Studio היה לוקח שלוש שניות. כיום ב-Lollipop מה שמאט זה ה-UI של ה-IDE. טוב שיש לי מחשב חזק… עכשיו אפשר לכתוב תוכנות דפוקות ל-Desktop… (אני קורא לזה התקדמות אחורה).
  7. בהגדרות של הסוללה נוסף גרף שיודע להציג מתי הסוללה תיגמר ומתי ההטענה שלה תסתיים. ראיתי את זה בתוכנות צד שלישי. זה פיצ’ר שקשה לתאר כמה הוא חשוב.
  8. יש המון תוכנות bundeled של גוגל. החלטתי להפסיק איתן (אי אפשר להסיר כי הן ב-System partition). דוגמאות: Google Plus, News Stand, Games, Music, Keep. אני מזכיר שאין תוכנת גלריה, והתקנתי אחת צד שלישי. אני אשמח להצעות נוספות בקשר לגלריה.

מה חסר לי:

  1. privacy manager. למעשה Firewall אל אנשי קשר, הודעות ומיקום.
  2. root – אני בטוח שאפשר לקבל פה root בכוח, אבל זה לא מרגיש לי נכון. אני אשבר ואעשה את זה בקרוב בכל זאת.
  3. Bootloader שיודע לעשות גיבויים. אני צריך לכתוב פוסט פה על גיבויים וזה יהיה ברור למי שלא מבין על מה אני מדבר.
  4. ברום הרגיל של אנדרויד אין תמיכה ב-adb דרך הרשת. לפחות לא ללא root.
Share Button

3 thoughts on “שידרוג אל Lollipop – מפתיע לטובה – חלק תשיעי בסדרה”

סגור לתגובות.