גיבויים באנדאויד

דיברתי בעבר על גיבויים באנדרויד, אבל לא הסברתי לעומק. בפוסט זה אני אסביר טיפה על אודות גיבויים.

סוג ראשון – זמין בכל אנדרויד 4.0 – adb backup

כל שצריך הוא android-sdk מותקן על המחשב (למעשה את הפקודה adb בלבד) ואפשר לגבות איתה. השימוש הוא פשוט, לכתוב את הפקודה הבאה במחשב תוך כדי שהמכשיר הסלולרי מחובר למחשב:

adb backup  -f backup-2015-2-15.ab -apk -bb com.whatsup com.pinterest

הפקודה תיצור ארכיב שיש בו את החבילות שביקשתם, ההגדרות שלהן וההרחבות שלהן. ניתן לשים כמה חבילות שרוצים, וניתן לשנות את שם הקובץ שייכתב. יש לשים לב, כי צריך לשים את השם הקנוני של החבילה ולא הטקסט שכתוב בלאונצ’ר. כדי למצוא את השם המדוייק של החבילה אני משתמש בפקודה הבאה:

adb shell pm list packages | grep firefox
package:org.mozilla.firefox

לשיחזור, משתמשים בפקודה הבאה:

adb restore backup-2015-2-15.ab

כמה הערות:

  1. כשיתחיל הגיבוי בטלפון יהיה חלון שבו תתבקשו לשים ססמה כדי להגן את הגיבוי. אני סטלן ושוכח את הססמאות… אז לפעמים אני שם את הססמה בשם הקובץ… אבל לאחרונה גם וויתרתי על זה ואני פשוט מאשר כדי לעשות גיבוי ללא ססמה.
  2. אם גיבית אם ססמה – כדי לשחזר צריך גם ססמה. אם אין ססמה – אי אפשר לשחזר, מניסיון 🙂
  3. אין בעיות להעביר גיבוי בין מכשירים. אני העברתי את whatsup כולל היסטוריה מלאה של שיחות, כמה פעמים בין מכשירים בטכניקה הזאת.
  4. אני יצרתי סקריפט ששומר מספר חבילות (כאלו שאין בחנות של אנדרויד, שזמינות דרך FDroid) וגם שם את התאריך בשם הקובץ (שימוש בפקודת לינוקס date).
  5. אם תשימו את דגל -shared בסוף הפקודה (המקף מצד שמאל למילה) תגבו גם הגדרות כלליות של המכשיר (אני חושב שגם תמונות). אני מגבה אותן ידנית, פשוט מעתיק למחשב.
  6. כדי לגבות ולשחזר שיחות ו-SMS אני משתמש בתוכנה SMS & Call backup
  7. אנשי קשר ופגישות נשמרים בשרתים של גוגל. אני אישיתי משתמש ב-OwnCloud ומשתדל לא לשים אנשי קשר שם (וזה ממש קשה, גוגל די דוחפת שאני אעשה את זה, גם אם זה בטעות).
  8. בדביאן ניתן להתקין את החבילה android-tools-adb במקום להוריד כמה מגה מהשרתים של גוגל של android-sdk.

גיבוי שני – דרך ה-recovery. יפורסם בעתיד.

Share Button

4 thoughts on “גיבויים באנדאויד”

  1. לא ציינת ברשומה שלך שצריך לזכור להפעיל את אפשרויות הפיתוח במכשיר כדי ש־ADB יוכל לתקשר אתו, וגם לא הזהרת שהפעלה של תכונה זו עלולה להיות הרסנית אם המכשיר מתחבר למכשירים שעשויים להכיל תוכנות זדוניות שמטרתן לגנוב כך מידע אישי מהמכשיר, גם אם לכאורה חיברנו את המכשיר למחשב לצורכי הטענה בלבד.

    בהתחשב בכך שקיימים שרתי SSH שניתן להתקין על המכשיר, יכול להיות מעניין אם אפשר יהיה לבנות חלופה ל־ADB שמשתמשת ב־SSH להזדהות מול המכשיר והצפנת התווך, כך שאפשר יהיה לגבות נתונים ללא חשש (למרות שסביר שהתעלול הזה ידרוש root).

  2. דרך אגב :
    1. הפקודה הזו לא נתמכת בכל המכשירים
    2. הקובץ שנוצר הוא קובץ tar בעל header

  3. תומר – לפני כמה זמן ראיתי ברכבת חוטים כאלו שנותנים לך להטעין את הנייד שלך. זה היה מחובר לשלט. אפשר לדמות את זה ל-Glory hole. הבעייה – היא שאין ממש קונדום ל-USB. אנשים לא ממש מבינים את זה, וצריך להסביר את זה. תודה.

    שגיא – אם, אלא אם כן אתה קובע ססמא. ואז זה לא טריויאלי. דרך אגב, עקרונית, אם אתה משתמש בפקודת dd בעקרון אתה יכול לחלץ את ה-tarball מהקובץ. אני נותן לך אתגר לכתוב לי תסריט bash שהופך ארכיב adb אל tarball, ואתגר שני – להיפך.

    כמו כן – איפה זה לא נתמך? התיעוד אומר שזה עובד בכל מכשיר שיש לו אנדרואיד 4 ומעלה. ואצלי בינתיים זה עובד.

    1. בוודאי שיש “קונדומים” כאלה.
      ניתן לכתוב אוטמציה שפותחת את האפשרות הזו לפני הגיבוי וסוגרת אותה לאחר מכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *