כרומבוק – מחשב מיותר

קניתי כרומבוק. חשבתי שיהיה מגניב – בגדול. לא. זה רק מחשב שמריך כרום (הדפדפן) וזהו. המחשב הספציפי הזה אמור אמור להפעיל יישומים של אנדראוריד, אבל זה בתיאוריה. פרקטית – אין.

המחשב – למה שהוא מיועד – הוא מהיר. ממצב שהוא מכובה, עד שאפשר לגלוש הוא שניות בודדות. כמו שכרום עולה במחשב שולחני ממוצע. הם העיפו את מקשי הפונקציות – בומקומם יש מקשי מולטמדיה (וזה לא חסר לי בכלל). במקום ה־capslock יש מקש מפעיל את משגר ה”ישומים”. החלפת משתמשים במחשב מיידית (פחות מחצי שנייה).

מבחינת חומרה. המסך מאוד בהיר, לא בעל רזולוציה טובה למדי… אבל הצבעים יחסית לא רעים, הרמקולים לא רעים (אני משווה אותם למחשב ThinkPad – אבל יותר מבריק וחזק). הסוללה מחזיקה בין (לפי הדיווח של מערכת ההפעלה) בין 9-13 שעות. המקלדת סבירה מינוס, הלחיצה היא יותר טובה מאשר במחשב HP שהיה לי פעם, אבל לא בגודל אמיתי (נניח 75%). אין מסך מגע, וה-trackpad נוראי וקטן.

המערכת הפעלה… נוראית. זה רק דפדפן. מחשבים מעטים כוללים תמיכה ביישומי אנדרואיד (אם אתם קונים מחשב כזה – תוודאו טוב טוב שיש לכם תמיכה). העדכונים מגיעים תמיד מגוגל, וזה טוב – כי אז ייצרן קיקיוני לא משנה את מערכת ההפעלה. יש הגנות מכל מקום – המחשב מגיע ללא root ועם secure boot. אין אפשרות לעשות כלום למעט גלישה.

זה לא מחשב – זה דפדפן גדול. כן – אפשר להתקין עליו לינוקס – אבל זה לפוסט אחר.

Share Button

2 thoughts on “כרומבוק – מחשב מיותר”

  1. זה פשוט מקרה של חוסר תיאום ציפיות, יש סיבה שזה נקרא ChromeOS, זה רק כרום והם גם אומרים את זה בצורה מפורשת בסרטון שלהם.
    ותכל’ס אם אתה לא משחק או מוריד טורנטים, 90 אחוז מהזמן כרום יעשה את העבודה! יש Docs, Spreadsheets, נגן סרטים, קורא PDF וכמעט כל דבר בגרסה וובית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *